Bezoekje aan Tim - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Koen Berends - WaarBenJij.nu Bezoekje aan Tim - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Koen Berends - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan Tim

Blijf op de hoogte en volg Koen

14 Oktober 2013 | Kenia, Eldoret

Hey Allemaal!

Na een weekje Eldoret om Tim (de manager van A-step) op te zoeken ben ik weer terug in Siaya. Wat gelijk opvalt is dat het hier een graad of 8 warmer is dan in Eldoret. Ik geniet dan ook echt even van mijn luie zondag en lig met mijn laptop op schoot en een koud biertje op mijn nachtkastje op mijn bed lekker niks te doen. Hier ben ik ook wel even aan toe want de afgelopen week was ontzettend druk!

Aangekomen bij Tim vertelde hij me dat hij bezig was met een reorganisatie binnen A-step. Dit betekend dat hij de hele organisatie op nieuw in aan het delen is, nieuwe doelen aan het zetten is voor de komende tijd en voorlopig alle activiteiten heeft stilgelegd. Hij vertelde dat hij nog al wat moeite had zijn ideeën overzichtelijk op papier te zetten. Een weekje een sportmanagement student over de vloer kon dus zeker geen kwaad. We hebben samen formats (een soort stappenplannen)opgesteld voor alle belangrijke documenten die hij nodig heeft om de organisatie zorgvuldig op te zetten. Met deze formats wordt het voor hem makkelijker om documenten als projectplannen, marktonderzoeken, evaluatierapporten en sponsorverzoeken op te stellen. Om alles binnen een week af te krijgen hebben we enorm lange dagen gemaakt. Vaak waren we nog tot 11 uur ’s avonds in zijn kantoor aan het typen en ideeën aan het uitwisselen. Naast dat het erg vermoeiend was, was het vooral heel leuk om bij te kunnen dragen aan de organisatie.

Behalve hard werken hebben we natuurlijk ook tijd genomen om leuke dingen te doen! Zo zijn we afgelopen zondag met de hele familie wezen zwemmen. Blijkbaar leren ze in Kenia niet zwemmen zoals wij in Nederland… Tim zelf kon boven water blijven maar op zijn zwemtechniek was wel een en ander aan te merken… (er werd een hoop gespetterd). De kinderen konden nog helemaal niet zwemmen en waren in het begin erg bang om in het water te zijn. Na een tijdje heb ik ze een voor een uit hun zwemband gehaald en een beetje door het water geholpen. Hoewel van zwemmen nog niet echt sprake was vonden ze het wel heel erg leuk en was het een enorm gezellige dag.

Verder zijn we weer bij de bouwplaats wezen kijken waar ik vorig jaar met het SM&O project ben geweest. Toen ik daar iets meer dan een jaar geleden vertrok was de fundering bijna af. Nu staan er al muren en begint het echt op een gebouw te lijken! Fantastisch om daar weer te zijn en te zien wat er allemaal gebeurt is. Ook zijn we bij het veld geweest (wat nu dankzij de steun van SM&O en Wilde Ganzen eigendom van A-step is). Vol trots liet Tim zien dat er kinderen aan het voetballen waren op wat nu eindelijk zijn veld was! In de avond zijn we terug gegaan en heb ik (ja echt waar) Voetbaltraining gegeven! Ik zal er aan moeten wennen want het zal er de komende tijd meer van gaan komen…

Omdat ik gek zou worden als ik alleen maar mocht voetballen heeft Tim me 30 frisbees mee gegeven om te gebruiken voor het project in Siaya (we merkten dat Teamsport beter aanslaat dan martial arts). Kan niet wachten om deze week de frisbees mee te nemen naar de basisscholen en de reactie van de kinderen te zien (waarschijnlijk hebben ze geen idee wat ze er mee moeten of denken ze dat het borden zijn om van te eten).

Al met al een geweldig weekje. Tim en zijn familie zijn enorm gastvrij en ik voelde me er echt thuis! Zijn dochters Cathy& Faith konden al redelijk engels en zijn zoontjes Big Stone & Benson zijn geweldig om om je heen te hebben! Daarnaast heeft hij een hele lieve vrouw en is ze een geweldige kok! (ja SM&O-ers je kan in Kenia dus gewoon lekker eten…)Wie weet kan ik in de komende maanden nog een keer terug om ze weer op te zoeken.

Groetjes!

  • 16 Oktober 2013 - 19:05

    Margreet Aalbers:

    Hallo Koen,
    Wat een verrassing he om een bericht van mij te ontvangen. Pim heeft me jouw laatste verslag doorgemaild. Zojuist heb ik alles even doorgelezen. Wat een belevenis daar. Wij, westerlingen, kunnen bijna niet voorstellen dat mensen zo leven. Wat zijn wij verwend en is alles vanzelfsprekend voor ons. Ik snap goed dat jij die ton weer op z'n plek wilt krijgen om weer een lekkere douche te nemen. Een uitdaging voor je om genoeg mensen bij elkaar te krijgen om dit te fixen.
    Ik wens je hele mooie tijd daar en veel succes!

    Groetjes
    Margreet (moeder van Pim)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Koen

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5682

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage Kenia

Landen bezocht: