Terug in Siaya - Reisverslag uit Siaya, Kenia van Koen Berends - WaarBenJij.nu Terug in Siaya - Reisverslag uit Siaya, Kenia van Koen Berends - WaarBenJij.nu

Terug in Siaya

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

26 Oktober 2013 | Kenia, Siaya

Hey Allemaal!

Mijn laatste reisverslag eindigde bij mijn vertrek uit Eldoret. Sinds die tijd ben ik in mijn huis in Siaya geweest en zijn we verder gegaan met het opzetten van het project. Van A-step heb ik 30 frisbees meegekregen waardoor ik nu frisbeetrainingen aan het geven ben op de basisscholen waar we mee werken. Als ze horen dat ze niet gaan voetballen zijn de kinderen eerst teleurgesteld maar zodra ze de velgekleurde frisbees zien zijn ze al weer geïnteresseerd. Ze pikken het spelletje best snel op dus dat is erg leuk. Ook begin ik een bekende te worden in Siaya. Als kinderen me zien roepen ze nu niet alleen “Mizungu (blanke) Mizungu, How are you Mizungu” maar van tijd tot tijd ook: “Mister Koen!” (spreken het uit als Kuwen ofzo…)

Verder gaat in het huis alles goed. De stroom valt erg vaak uit ’s avonds dus dat zorgt soms voor verveling. Ook is de watertank steeds leeg omdat het niet genoeg regent dus we moeten erg zuinig doen met water. Ze zijn nog steeds bezig het stromend water te maken (zie mijn vorige verslagen). De tank is in middels geïnstalleerd maar hij moet nog aangesloten worden. Ik hoop dat dit met een week gebeurt zodat we niet meer afhankelijk zijn van de regen.

Vorige week heb ik mijn 1e kip geslacht. Alle buren kwamen kijken omdat ze maar niet konden geloven dat ik nog nooit een kip vermoord had. Nadat ik de kip onthoofde (en hij nog een minuut bleef spartelen), hebben we hem samen geplukt, in stukjes gesneden, alle ingewanden verwijderd en bereid. Samen met wat rijst en groente smaakte hij best goed! Ik had verwacht dat ik het moeilijk zou vinden de kip te eten die ik zelf geslacht had maar het voelde eigenlijk best normaal. Dit komt waarschijnlijk omdat iedereen er hier heel gewoon over doet en het de enigste manier is om kip op je bord te krijgen. De slagers slachten hier namelijk alleen koeien en geiten. Kip is zo makkelijk dat mensen het zelf maar moeten doen…

Ook heb ik een sportschooltje gevonden! Ik was het zo zat om niet te trainen en onze vaste Bodaboda(motor) chauffeur vertelde over een sportschool in het centrum. Het is een kleine ruimte met alleen een paar bankjes en wat losse gewichten maar ik kan er in ieder geval trainen. Erg druk is het er ook niet. Ik ben er nu drie keer geweest en iedere keer was ik de enigste. De eigenaar vindt het natuurlijk geweldig dat er een mizungu bij hem komt trainen. Iedere keer als ik kom wordt hij snel gebeld en trainen we samen. Hij heeft wel wat verstand van Fitness en hij praat goed Engels dus het is leuk samen te trainen (aan in mijn uppie fitnessen heb ik echt een hekel). Kosten voor de training zijn €1,- per keer dus dat is goed te doen!

Aangezien ik natuurlijk steeds minder nieuwe dingen meemaak zal het soms wat langer duren voor er een nieuw verslag komt. Ik blijf ze echter schrijven en houdt jullie op de hoogte!

Groetjes!

  • 26 Oktober 2013 - 19:39

    Ada:

    Ha die Koen, leuk om weer een verslag van je te lezen. Gisteren waren je vader, moeder Marloes en luuk hier. Ze brachten Ruben terug. Die had een paar daagjes bij luuk gelogeerd. De sportschool bij jou daar is wel heel goedkoop. Sinds 2 weken zijn Annelies en ik id. van een nieuwe sportschool hier in vathorst. Kost mij veel spierpijn. Vooral de boodcamp is zwaar, maar wel leuk. Doe voorzichtig en veel liefs van ons. Ada

  • 14 November 2013 - 16:49

    Jeanet Van Den Berg:

    Hoorde van je moeder dat je in kenia zit,
    leuk om al die verhalen te lezen.
    Je maakt op deze manier wel heel wat mee.
    en wat leven wij hier dan in enorme luxe,wens
    jenog een goede tijd daar en een groet uit Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Siaya

Koen

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5681

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 31 Januari 2014

Stage Kenia

Landen bezocht: